onsdag 20 februari 2013

Lunchhäng vid stranden





Gick tillbaka till där jag promenerade tidigare och klämde en sallad och en soppa. Satt i bara tröja och solen lyste så fint.

Blev dock lite sur på detta försök till att lura en i detta land. Började när vi skulle köpa taxi voucher på turistbyrån på flygplatsen. Där man tror att de ska va ärliga. Där försökte de sig på att dubbla priset bara så där. R went all Romanian on them. Don't mess with us I tell you.

Jo så jag fick ju bli lite rumänsk idag också. När jag precis satt mig kom servitören med bröd och en liten minitallrik med någon (enligt mig, trots att jag inte smakade) äcklig bläckfisksallad grej. Jag rörde inte den, mest för att jag tyckte inte det såg aptitligt ut. Sen kom notan. 17.50 euro. Varav en sallad kostade 7.40. Bläckfisken! Otroligt dåligt att man inte nämner det och att man försöker lura på mig något sådär. Speciellt eftersom inga priser fanns i engelska menyn. Tur jag mindes de portugisiska namnen när jag fick kvittot. En sak till, när jag hade betalt fick jag ett annat mer officiellt kvitto. Vädrar skumt minsann. Så bu för det Portugal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar